March/Março 2017: “Awareness Activities as a member of the EWGPWD”/Actividades de Sensibilização como membro do EWGPWD



This month (March 2017), I participated, as a member of the EWGPWD, in two important activities as a Delegation of Madeira Alzheimer Portugal guest.

Este mês (Março 2017) participei, como membro do EWGPWD (Grupo Europeu de Pessoas com Demência), em duas actividades importantes como convidada da Delegação da Madeira da Alzheimer Portugal.

First, on my birthday, 7 March, I participated in a Caregivers Support Group. In this group, we approach the main issues related to daily activities of people with dementia and their caregivers. It was important to me to know their (caregivers’) opinions and I had the opportunity to share what a person like me would feel in some situations.

No dia do meu aniversário, 7 de Março, participei no grupo de apoio a cuidadores. Neste grupo abordamos assuntos importantes relacionados com as actividades do dia-a-dia de pessoas com demência e os seus cuidadores. Foi muito importante conhecer as opiniões dos cuidadores e tive a oportunidade de partilhar o que uma pessoa como eu sentiria em algumas situações.

On 15 March I took part in an awareness activity aimed at the general public, with the theme: “What is Alzheimer’s disease?” I was invited to talk about the EWGPWD, to share our activities and I gave my personal examples.

A 15 de Março, fiz parte de uma actividade de sensibilização para o público em geral, com o tema “O que é a doença de Alzheimer?” Fui convidada para falar sobre o EWGPWD (Grupo Europeu de Pessoas com Demência), partilhar as nossas actividades e dei os meus exemplos pessoais.

During both activities, I felt comfortable and I realised how important my presence was there and how important it is to the community to listen to people with dementia.

Em ambas actividades, senti-me confortável e percebi que foi muito importante a minha presença e como é importante a comunidade ouvir as pessoas com demência.


Comentários