October/November 2016 - My first presence in EWGPWD - Alzheimer Europe Conference 2016


Outubro/Novembro 2016 - A minha primeira Presença no Grupo - Conferência Alzheimer Europe 2016 





I have memory problems, however, some people support me to deal with this problem. Two of them are my psychologists, Lucília and Gonçalo, from Delegation of Madeira (Island from Portugal) of Alzheimer Portugal. They asked me if I was interested to participate in the EWGPWD . Initially I needed some help to understand what kind of group was this. They showed me some pictures and texts from the earlier EWGPWD. They even tried to teach me some English words and showed me some images from Copenhagen.  I was getting excited to participate and to share my ideas and thoughts about my own disease. I never forgot again that I was almost traveling to Copenhagen to participate in this meeting. 

Tenho problemas de memória, mas tenho pessoas que me apoiam para lidar com este problemas. Duas dessas pessoas são os meus psicólogos, Lucília e Gonçalo, da Delegação da Madeira (Uma Ilha de Portugal) da Alzheimer Portugal. Perguntaram-me se estava interessa em participar no Grupo de Trabalho Europeu para Pessoas com Demência. Inicialmente precisei de ajuda para compreender que tipo de grupo era este. Mostraram-me fotografias e textos de grupos anteriores. Até me tentaram ensinar algumas palavras em inglês e mostraram-me imagens de Copenhaga. Fiquei entusiasmada por poder participar e partilhar as minhas ideias e pensamentos sobre a minha doença. Nunca mais me esqueci de que estava quase a viajar para Copenhaga para participar nesta reunião.


I went to Copenhagen and my psychologists followed me through Nélida’s social network. When I came back they knew that I really enjoyed to be there and that I will have many challenges  in coming future but that I am also  enthusiastic to face them with their and Nélida’s support. Last week I gave them my feedback about Copenhagen meeting.

Fui para Copenhaga e os meus psicólogos seguiram-me através das redes sociais da Nélida. Quando regressei sabia que tinha tido muito prazer em lá estar e que terei muitos desafios no futuro, mas que também estou entusiasmada por os enfrentar com o a ajuda deles e da Nélida. Na semana passada dei-lhes a minha opinião sobre a reunião de Copenhaga.


 Here´s what I said about it:

I enjoyed a lot to be in Copenhagen meeting  and  to be part of a working group that talked about Alzheimer´s Disease with no complexes. I sympathized with the other members, even though I do not remember their names, but I certainly remember their faces and importance. I learned about  Alzheimer´s disease and for sure, my experience was  a contribute to future of this group. 

O que disse sobre esta experiência foi:
Gostei muito de estar na reunião de Copenhaga e de fazer parte de um Grupo de Trabalho que fala da doença de Alzheimer sem qualquer complexo. Simpatizei com os outros membros, mesmo que não me lembre dos seus nomes, mas reconheço certamente as suas caras e a importância de cada um. Aprendi mais sobre a doença de Alzheimer e a minha experiência foi um contributo para o futuro deste grupo, com certeza.





Comentários