Laughter Therapy/Terapia do Riso

I usually say “Laugh is the music of the spirit” and it is really good to laugh. Last month I participated in one Memory Cafe session about Laughter Therapy with Marla Jasmins, a Laugh Therapist. This therapy gives us an immediate comfort, physically and psychologically, it helps us to relax, to tolerate the daily problems, and activate goods things in our brain.

Costumo dizer "o riso é a música do espírito" e é mesmo bom rir. No último mês participei numa sessão do Café Memória da Madeira sobre Terapia do Riso com Marla Jasmins, terapeuta do Riso. Esta terapia dá-nos um conforto imediato, fisica e psicologicamente, ajuda-nos a relaxar, a tolerar os problemas diários, e ativa coisas boas no nosso cérebro.


I describe myself as a person that love to laugh, and nowadays, I know that laugh and good mood gives me strengths to overcome my everyday challenges, because it relaxes me and helps to see things in other perspectives. I am thinking to have these structured sessions with a laughter therapist, because this therapy can have benefits for those who have dementia.

Descrevo-me como uma pessoa que adora rir e sei hoje que rir e bom humor dá-nos forças para ultrapassar os desafios do dia a dia, por me relaxar e ajudar a ver as coisas noutras perspectivas. Gostava de ter estas sessões estruturadas com uma terapeuta do riso, pois esta terapia pode ter benefícios para pessoas que têm demência.

This month I had the honor to participate in an EWGPWD meeting, Luxembourg.  It makes me smile to review friends from EWGPWD. Even when I need help to remember what I did in that kind of meetings it is interesting to have the conscience that the faces and names of my friends from EWGPWD are more and more familiar to me. Meanwhile, I have already one blog, where I want to talk about my daily experiences and particularly my experience in EWGPWD, with the objective to perpetuate my memories: http://mymemoryidalina.blogspot.pt/

Este mês tive a honra de participar numa reunião do Grupo de Trabalho Europeu para Pessoas com Demência, no Luxemburgo. Faz-me sorrir quando revejo os amigos deste grupo. Apesar de precisar de ajuda para recordar o que fiz nas reuniões, é interessante ter consciência de que faces e nomes de amigos deste grupo estão cada vez mais familiares para mim. Entretanto, já tenho o blogue a funcionar, onde quero falar das minhas experiências diárias e particularmente a minha experiência no Grupo, como o objetivo de perpetuar as minhas memórias: http://mymemoryidalina.blogspot.pt/


Luxembourg/Luxemburgo



Laughter Therapy/Terapia do Riso

Comentários